dinsdag 23 april 2013

Persoonlijk tintje

Dat de Dyane voor mij een echte hobbyauto is, mag duidelijk zijn, het is dan ook vooral mijn hobby, mijn partner vindt het niks, en de kleur vindt ze al helemaal verschrikkelijk.
Nou is beige colorado ook niet mijn kleur, komt bij dat de auto hier en daar nogal wat mindere plekken heeft, zeg maar (beginnende) roest.
Zo had ik al eerder gezien dat de velgen, niet al te mooi meer waren, en ook op 1 van de deuren zat een blaas. Tijd om weer eens wat aan roestpreventie en verwijdering te doen, meteen het moment om  de auto wat meer persoonlijk te maken.
Een passende kleur leek mij rood, dus rode spuitbussen aangeschaft en de Dyane maar weer de werkplaats ingereden.
Inmiddels was (is) de Dyane weer gezinsauto af, na een korte maar heftige speuraktie een Saxootje (ja ook Citroen) aangeschaft, een leuk autootje met weinig km, onderhoudsbeurt en een jaar APK.

Het voordeel was meteen dat ik een heel weekend de tijd had om me eens flink uit te leven op de Dyane, de Vrijdagavond gebruikt voor schuurwerk, ontvet werk en waar nodig plamuurwerk en primer spuiten, Zaterdagochtend eerste laag rood spuiten, daarnaast fusees en assen smeren, en wat ander rommelwerk aan Dyaantje. Eind vd middag bijschuren en sávonds 2e ronde spuiten. En jawel Zondagsochtend het geheel weer op de wielen zetten, langslopen en s'middags een uitgebreide rit.

Het nadeel van intensief met je auto bezig zijn is, dat je steeds meer plekken tegenkomt, die aandacht vragen, en dat je ook weet dat er op niet al te lange termijn las klussen aan zitten te komen, vooral dat laatste is niet mijn ding, sterker nog een lascursus staat nog op mijn to do lijst, maar ja daar staat wel meer op. Lassen zal ik dus moeten uitbesteden, gelukkig kan ik dat nog wel even uitstellen, zo te zien zijn het geen dragende delen als zal het voor de APK niet van belang zijn.

Al die plekken vragen aandacht, dus binnenkort zal ik me nog eens een weekend opsluiten in de werkplaats, tot die tijd kan ik nadenken welke kleur er past naast Beige Colorado en Rood, zelf lijkt Geel me wel flitsend, maar ik zie de reakties al van het thuisfront.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten