donderdag 8 november 2012

Spotten

Naast het hebben van een Atype, in mijn geval Dyaantje, probeer ik ook geregeld klassieke auto's te spotten, en dan natuurlijk in het wild. Wil dit een beetje produktief zijn, dan moet je of altijd een camera bij je hebben of over een smartphone beschikken met een puike camera erin.
Nu is die laatste een tijd geleden overleden, en gebruik ik een goedkope telefoon zonder extra's, die doet wat hij moet doen, namelijk bellen.
De smartphone heeft nog een tijdje als camera dienst gedaan, maar is sinds kort hopeloos zoek geraakt, dus nu als ik op pad ga, moet ik niet vergeten de fotocamera bij me te stoppen, helaas dat wordt weleens vergeten. Dat is jammer want zo kwam ik laatst een tot legervoertuig omgebouwde eend tegen, helaas geen camera en dus niet vastgelegd.

Nu is er vlakbij waar ik woon een garagebedrijf, en die hebben een heel bijzonder auto in onderhoud, te weten een prachtige GS Birotor, toen ik deze spotte, was het een geluk dat mijn huis 100 meter verderop was, dus ze was rap vast te leggen.
 
 
 
Een zeldzame auto was dus al snel vastgelegd. Het leuke van het spotten van klassiekers is dat soms auto's tegenkomt waarvan de eigenaar iets bijzonders weet te maken. Vooral in de categorie        bijzondere verbouwingen kwam ik een heel fraai projekt tegen. De eigenaar heeft duidelijk geen keus kunnen maken of zijn liefde nu de DS of de Eend is.                                                                              
 
 


Nog leuker is om je eigen auto vast te leggen met een ander leuk klassiek exemplaar, mogelijkheden te over als je naar de diverse clubmeetings gaat, maar ook makkelijk, ook hier is het weer leuker als je dat in het wild probeert/doet.
Nu heb ik een zwak voor Dyaantjes, helaas kom je die in het wild slechts sporadisch tegen, en hoe toevallig vrij geregeld staat er bij ons in de buurt een grote scholengemeenschap en 1 van de leerkrachten rijdt een prachtige Dyane, zo'n kans op een foto laat ik mij niet ontnemen. Dus bij deze,


 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten